juli en augustus op de praktijk

Ook onze medewerkers moeten tot rust komen in de vakantie. U kunt daar een beetje aan mee helpen.

U heeft het wellicht wel gehoord, de zorg is overbelast, ook de huisartsenzorg staat onder druk.  Graag gaan wij ook genieten van onze zomervakantie, dit betekent extra werk van onze collega's.

Hoe kunt u ons helpen?

Kijk eerst op moetiknaardedokter.nl of thuisarts.nl

Als u daar geen oplossing vindt, stel dan uw vraag zoveel mogeljk digitaal en gebruik de telefoon voornamelijk voor spoedgevallen.

Met uw DigiD kunt u inloggen op mijngezondheid.net. Ook kunt u gebruik maken van de app ‘Medgemak’, die hoort bij MijnGezondheid.net.  

Via MGN kunt u 24 uur per dag

- afspraken inplannen op het spreekuur

- vragen stellen

- herhaalrecepten aanvragen.

- veilig toesturen van documenten en foto’s aan uw huisarts.

- uw dossier inzien. 
 

Hoe kan ik MijnGezondheid.net het handigst gebruiken?

Hieronder leggen we u uit hoe u MGn kunt activeren. Ook als u MGn al lang gebruikt, staat daar misschien nuttige informatie voor u.

Als u nog niet op MGn zit kunt u via deze link, op de website die mijngezondheid.net/medgemak Hier vindt u rechtsboven de knop ‘Mijn dossier’. Als u daarop drukt en inlogt met uw Digid, kunt u MGn aanvragen. 
 

Afspraak maken

Ik heb iets levensbedreigends, erge pijn of een wond die behandeld moet worden. Krijg ik tijdig contact via MGn?
Nee! Hiervoor is MGn niet geschikt. Hiervoor moet u de assistente bellen.

Ik vraag me af of mijn aandoening wel kan wachten tot de eerste afspraakmogelijkheid.
Druk op de knop ‘een vraag stellen’ en leg uw vraag online voor aan de huisarts. De huisarts kan dan samen met u kijken of de wachttijd verantwoord is. Ook kunnen we misschien in de wachttijd al vast iets kunnen doen aan uw klacht. De huisarts reageert zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 2 werkdagen.

Ik vraag me af of ik voor deze klacht wel een afspraak moet maken.
U kunt kijken op www.thuisarts.nl of op de app ‘moet-ik-naar-de-dokter’. Beide programma’s zijn gemaakt door de huisartsenvereniging en werken met juiste wetenschappelijk informatie. Ook kunt u uw vraag online voorleggen aan de huisarts via de knop ‘een vraag stellen’.

Kan ik online een afspraak maken bij de praktijkondersteuners?
Nee, dat kan niet. U kunt wel online een bericht aan een van de praktijkondersteuners sturen. Dan neemt een van hen op een rustig moment telefonisch contact met u op om de afspraak in te plannen.

Ik ga morgen op vakantie en ik moet nog iets moet regelen bij de dokter. Krijg ik voorrang?
Nee. Als we ruimte hebben of als uw probleem medisch gezien urgent is, zullen we u natuurlijk helpen. Maar als we die ruimte niet hebben, kunnen we de planning helaas niet aanpassen op alle vertrekkende vakantiegangers. Regelt u alstublieft uw zaken op tijd.

 

Herhaalrecepten:

Ik zie het medicijn dat ik wil herhalen, niet in de lijst staan.
Stuurt u een bericht aan de assistente via de knop ‘een vraag stellen’. Noteert u er even bij, waarom u het recept nodig hebt.

Ik ga morgen op vakantie. Kan ik mijn recepten sneller krijgen?
Dan kunt u het beste even overleggen met de apotheek. We zullen u niet zonder medicijnen op vakantie sturen. Maar u helpt ons door uw herhaalrecepten een week voor uw vakantie aan te vragen.