Kom niet zonder afspraak naar de praktijk. Dit om besmetting van elkaar en medewerkers van de praktijk door het Coronavirus zoveel mogelijk te voorkomen. Probeer vragen telefonisch, via de website of per mail af te handelen.  Lees verder.

 

Afspraak maken

Voor het spreekuur moet u altijd vooraf, op werkdagen, een afspraak maken.

Voor een afspraak en/of visite kunt u bellen tussen 8:00 en 11:00 uur. Indien mogelijk geven we u dezelfde dag een afspraak.

Voor een herhaalrecept of ander formulier kunt u bellen tussen 9:00 en 11:00 uur, of via de digitale omgeving 24 uur per dag.

Voor een visite kunt u tot 11:00 uur bellen.

Met ingang van 1 januari 2020 doen we mee met het project “Meer tijd voor de Patiënt”.

Daarom stelt de assistente u bij het maken van een afspraak aan de telefoon alvast een aantal vragen. Zo kan de urgentie van uw klacht goed worden ingeschat, net als de tijd die de huisarts nodig heeft om u optimaal te helpen.

Er komen spreekuren van 5, 15 of 30 minuten.

U kunt u een consult krijgen vanaf uw eigen locatie, door middel van beeldbellen. Ook hiervoor maakt u vooraf een afspraak met de doktersassistente.

 

 

Kunt u toch niet komen?

Het kan voorkomen dat u toch niet op de afgesproken tijd kunt komen, neemt u dan zo snel mogelijk contact op met de doktersassistente.

Het komt helaas regelmatig voor dat een patiënt een afspraak maakt en vervolgens niet op het spreekuur verschijnt. Het kan altijd gebeuren dat u de afspraak niet door kunt of wilt laten gaan. Belt u in dat geval ten laatste 24 uur van tevoren en geef door dat u niet kunt komen.

Niet op uw afspraak komen is vervelend voor de huisarts, maar ook voor de patiënt die wel graag had willen komen.

Indien u voor de tweede keer in een jaar niet op uw afspraak verschijnt gaan we u een rekening sturen ter waarde van € 25,-.

Deze rekening zal niet door de zorgverzekering vergoed worden.